Chiptuning
KV Chiptuning se věnuje softwarovým úpravám řídících jednotek více než 10 let.
Každý rok v naší firmě upravíme stovky automobilů. Kromě osobních aut se věnujeme i úpravám nákladních aut a zemědělských strojů. SW úpravy řídících jednotek provádíme po celém České republice.
SW úpravou řídící jednotky dosáhneme změn několika parametrů. Hlavní změnou je zvýšení výkonu, nebo-li nárůst počtu kilowattů resp. koní a točivého momentu auta. Dále je to snížení spotřeby paliva a s tím spojená úspora nákladů na provoz vozu.
Celý proces úpravy SW v řídící jednotce se skládá z několika částí. První částí je stažení originálního SW z řídicí jednotky motoru. Pak se tento SW upraví. V originálním SW se mění parametry jako např. množství paliva, množství vzduchu, tlak turba, časování vstřiku, časování ventilů atd. Poslední častí úpravy je nahrání nového SW do řídící jednotky.Všechny námi prováděné SW úpravy jsou dělány "na míru" pro daný typ vozu. Originální SW se vždy zálohuje podle SPZ autoobilu, abychom ho dokázali v případě nespokojenosti zákazníka přehrát zpět.
SW úpravy vyvíjíme na moderní válcové zkušebně "brzdě", kterou vlastníme už několik let.
Proč chiptuning?
Při koupi autoobilu se Vám běžně může stát, že se budete muset při jednom modelu rozhodovat mezi motory s rozdílným výkonem, např. 90k a 110k. Rozdíl v ceně je však právě kvůli motoru vysoký. Chcete-li vyšší výkon, musíte si za silnější motor připlatit. My Vám nabízíme zvýšení výkonu motoru prostřednictvím chiptuningu levnějším způsobem, a to s dvouletou zárukou na úpravu a doživotní záruku na modifikovaný software, který nahrajeme do vaší řídící jednotky. Chiptuning je v podstatě aplikovatelný na osobní auta, nákladní vozidla i traktory vybavené řídící jednotkou. Seznam vozidel vhodných na chiptuning:
- chiptuning osobních vozidel
- chiptuning nákladních vozů
- chiptuning traktorů
Jak na to?
Motorová vozidla jsou vybaveny řídicí jednotkou ECU (Electronic Controll Unit), která pomocí v ní uložených programu (EEPROM paměť) řídí režimy provozu motoru.
ECU je jednoúčelový počítač, který má na starost pomocí čidel a snímačů v motoru upravovat pracovní podmínky motoru. To znamená, že řídí množství vstřikované směsi, moment vstřiku a moment zapálení ve válci. Sérioví výrobci jsou nuceni sestavovat programy podle určitých kritérií s velkými rezervami, protože sériový automobil musí fungovat stejně bezproblémově v zemích, kde jsou různé teplotní pásma, a také různé kvality paliva, z čehož vyplývá, že sériové programy mají velké rezervy, což se odrazí na výkonu automobilu. Programy jsou sestaveny tak, aby zohledňovaly různé případy, jako je například nekvalitní palivo, nepříznivé provozní podmínky motoru nebo hospodárnost ve srovnání s konkurencí. Naše společnost nabízí úpravu programu vaší řídící jednotky pomocí profesionálně vybaveného pracoviště. Pokud chceme svou práci dělat profesionálně, tak musíme mít i profesionální vybavení. A tím jsou zařízení jako CMD Flash od společnosti FLASHTEC SA, dále NewGenius od firmy DIM SPORT a TRASDATA také od firmy DIM SPORT. Pomocí těchto zařízení jsme schopni upravit i nejnovější modely aut s novými typy řídicích jednotek, které jsou chráněny proti tuningu. Ovšem tento zásah do řídící jednotky zůstane neviditelný pro servis, tím pádem nepřijdete o záruku u nového auta.
"Doladění RJ motoru" Vašeho automobilu se projeví okamžitým zlepšením jízdních vlastností vozu. Pokud by vám někdo tvrdil, že jeho úprava se projeví až po ujetí několika km, tak si raději od takového úpravce „dejte odchod“ ... Na Váš požadavek lze upravit horní hranici maximálních otáček motoru, nebo i omezovač rychlosti. Snížení životnosti motoru je téměř nepozorovatelné.
Podstatnou informací je, že nejde o žádný mechanický zásah do motoru. Provádíe úpravy, které nejsou univerzální, ale jsou vždy provedeny dle čísla řídící jednotky a čísla sériového programu v paměti. To znamená, že program, který nahrajeme je nezaměnitelný. Řídící jednotka pak po připojení na diagnostiku zcela bezchybně komunikuje a rozdíl zjistí ve vybraném servisu pouze skutečný odborník po připojení auta na takzvanou "online" diagnostiku.
Před úpravou
Probereme se zákazníkem, jakou má představu o úpravě. Zda chce úpravu výkonově silnější nebo standard. Je nutné brát v úvahu stav vozidla, jeho stáří a najeté km. Pokud už máme takové auto upravené, a to i s odměřením výkonů, tak zákazníkovi ukážeme graf z výkonové brzdy s naměřenými hodnotami po úpravě. Pokud jsme dané auto ještě "neměřili", tak můžeme změřit výkon před a po úpravě, samozřejmě pokud má o to zákazník zájem.
Po úpravě
Po chiptuningu se minimálně zvýší množství paliva vstřikovaného do válců, a tak při plném zatížení naměříte nepatrně vyšší spotřebu automobilu. Je to samozřejmě individuální záležitost, protože vše závisí na stylu jízdy. Výhodou je však vyšší tah a vyšší točivý moment, a tedy celkový výkon Vašeho automobilu a s tím související nižší spotřeba.
Celkový výsledek chiptuningu?
- zvýšení výkonu motoru
- zvýšení točivého momentu
- snížení spotřeby paliva
- zachována životnost motoru a limit čistoty výfukových plynů
Záruka?
Na námi upravenou řídící jednotku motoru poskytujeme záruku 2 roky a doživotní záruku na modifikovaný program. Také máte záruku na to, že Vám budeme umět kdykoliv BEZPLATNĚ přehrát řídící jednotku do původního tedy sériového stavu.
UPOZORNĚNÍ
V případě, že Vám upravený software přehrají původním v autorizovaném servisu, opětovný chiptuning Vám provedeme za poloviční cenu původního chiptuningu. Kromě případu, že si při chiptuningu připlatíte za "SpiderBoot", tehdy máte jako bonus od nás flashování Vašeho automobilu do původního stavu (je to nezjistitelný zásah ve Vašem servisu) a nahrání úpravy po dobu ZÁRUKY Vašeho vozidla BEZPLATNĚ, a také při aktualizaci SW Vašeho vozu prodejcem získáváte od nás bezplatný chiptuning na nový SW řídící jednotky.
NEJČASTĚJI KLADENÉ OTÁZKY
1. Co je to vlastně chiptuning
Chiptuning je způsob, jak zvýšit výkon motoru pomocí softwarové úpravy jeho řídící jednotky. Každý moderní vůz je vybaven motorovou řídící jednotkou ECU, která řídí celkový chod a charakteristiku motoru. Při samotné výrobě není možné určit, za jakých podmínek bude konkrétní vozidlo provozováno. Standardní programy musí proto zohlednit mnoho aspektů, jako jsou různé extrémní či klimatické podmínky, rozdílná kvalita paliva apod. Z toho vyplývá, že celkový potenciál motoru je využit pouze na cca 60% (toto číslo je ověřeno naší dlouholetou praxí). U nás vyvíjíme vlastní software, který vychází z originálních dat řídící jednotky ECU, ale je optimalizován pro lepší využití výkonové charakteristiky motoru. Tím dosáhneme zvýšení výkonu motoru a snížení spotřeby bez vlivu na životnost motoru.
2. Nesníží se chiptuningem životnost motoru?
Nesníží, právě naopak! Při chiptuningu se v žádném případě nejedná o tzv. "nadupaní" motoru, jako je tomu například u závodních motorů. Přeprogramováním jsou pouze využity skryté rezervy motoru a zoptimalizování činnosti jednotlivých veličin. Když bereme ohled na to, že opotřebení motoru je závislé na počtu pracovních cyklů (otáček), dojdeme k závěru, že není nutné tak často podřazovat na nižší rychlostní stupeň a životnost motoru se tím naopak zvyšuje.
3. Nepřijdu kvůli chiptuningu o záruku?
Nemějte obavy, úprava je ve většině případů nezjistitelná (dokonce ani značkový servis nedokáže vystopovat naše úpravy), servisní diagnostika komunikuje s řídící jednotkou ECU jako by byla sériová.
4. A co emise?
Každá naše úprava musí splňovat a také splňuje emisní předpisy platné v EU a v České republice.
5. Co když se rozhodnu vrátit vše do původního stavu?
Váš původní program zálohujeme. Pokud se tedy rozhodnete vrátit vše do původního stavu, není to pro nás žádný problém. Ale takový případ jsme ještě neměli ;-)
6. Jaké dostanu záruky?
Na řídící jednotku ECU a upravený program poskytujeme záruku 24 měsíců.